Dag 1 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Renze Pro - WaarBenJij.nu Dag 1 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Renze Pro - WaarBenJij.nu

Dag 1

Blijf op de hoogte en volg Renze

01 Mei 2015 | Verenigde Staten, New York

Dag 1 zit er inmiddels op. Om 6u opgestaan na een slechte nachtrust, toch best nerveus voor t vliegen. Hessel heeft op ons op schiphol afgezet en dan naar de check in. Tot zover niets bijzonders, naast het lange wachten en het vele lopen.

We vlogen in een 737 van United Airlines. Ik zat bij het raam. Het opstijgen vond ik erg gaaf, gaat toch mega hard voorruit en omhoog. Vooral alshet vliegtuig dan de bocht maakt voor de uiteindelijke richting is geeft een erg mooi uitzicht over ons pittoreske landje.
En dan begint het. De piloot roept iets om wat een welkomswoord moet zijn en dan mag je 8 uur wachten. Gelukkig met een relatief goed entertainment systeem met wat leuke films en redelijke beenruimte. Duurt alsnog lang. Heb een half uurtje kunnen slapen.
En dan kom je boven Amerika en uiteindelijk New Yrok. Erg mooi uitzicht. Net als in de films.
ook in Amerika op Newark was het veel lopen. Gigantisch vliegveld met meer als 125 gates, maar zo goed als uitgestorven. Ik was toch wat nerveus voor de douane daar, maar dat viel erg mee. De douanier/politieagent vond het leuk dat ik met mijn 'grannie' op vakantie naar New York ging. Dat verzachtte de sfeer gelukkig.
We waren binnen het uur van vliegtuig naar buiten. Op de bus gestapt en deze heeft ons bij Grand Central Station afgezet.
Wat een gaaf gezicht zeg om daar rond te lopen. Dit is zo'n stukje waar de film het gebouw geen eer aandoet puur vanwege zijn inmensiteit. En dan begint het uitpluizen van de route naar het hotel. Dus naar het mannetje bij de befaamde balie en vragen hoe en wat. Deze verwees ons naar een shuttle, waarop ik vroeg: is dat een bus? Ja antwoordde hij. Na wat zoeken was dit dus niet zo, dit is ook gewoon een metro. Ik moet wel zeggen dat de New Yorkers erg behulpzaam zijn. Je kan bijna iedereeen aanspreken en ze zeggen ook eerlijk als ze t niet weten.
Zo stond ik bij de kaartjes apparaten voor de metro, met de subwaykaart in mijn hand het juiste station te zoeken. Dit lukte dus niet, want daar heb je dus de subway apparaten voor nodig, welke dus ook shuttles genoemd worden. Duidelijk. Gelukkig zei een bewoonster tegen mij dat het makkelijker ging met het andere apparaat. En gewoon een enkeltje kopen, $3 per stuk om door heel manhattan te reizen. Dan nog de juiste lijn zoeken.

Al met al een heel gedoe, ook nog omdat er vanwege onderhoud of storing een station verviel waardoor we nog 8 straten moesten lopen. Maar ik snap het metro/subwaystelsel nu wel en de straten ook.

Hotel gevonden en daar nog een onenigheid gehad over de rpijs maar goed, we zijn er.
Krijgen we 2 sleutels. 2 kamers. Huh? Dat was niet de bedoeling!
Blijkt dat we 2 voordeuren hebben en een badkamer die de 2 kamers verbind. Apart. Maar goed.
Spullen gedumpt en biertje gaan scoren. Lekker nog even uurtje in de zon kunnen zitten met een heus Amerikaans biertje, een Brooklyn Lager. Best lekker, maar sloeg hard in. In totaal 3 biertjes gedronken en $26 afgetikt. Uh $26? Gofterredomme, eerst het hotel al duurder en nu dit. Begint goed. Lopen we 1 kruispunt over, staat bier aangeprijst voor $4.

De rest van de middag rondje gelopen over Amsterdam Ave en Riverside Drive Park. Het is nu 7u lokale tijd. Ik ga douchen, wat lezen als dat lukt en slapen.
Morgen Central Park, lekker fietsen.

Schrijf, vorm en typfouten verbetert ;)

• 03 Mei 2015 - 00:53

Patriek:

Geen film kan het beschrijven hoe idioot groot alles is.

Geniet er van en blijf de verhalen tikken!